Co se vám vybaví, když se řekne Omega? Pro část z nás to patrně bude poslední písmeno řecké abecedy, ale někteří si zřejmě vzpomenou i na proslulou švýcarskou značku hodinek, která již od poloviny devatenáctého století figuruje na světovém seznamu luxusní módních doplňků.
A není divu vždyť nepřehlédnutelné logo je vidět třeba každé dva roky na největší sportovní události planety – olympijských hrách. Tam Omega již více než osmdesát let (od roku 1932) plní funkci poskytovatele oficiální časomíry. Ambice firmy tím však ještě nebyly ukojeny – rozhodně totiž nezůstávají při zemi, a to doslova. V roce 1957 představila Omega strojek Moonwatch, určený pro dobyvatele kosmu.
Staly se oficiálními hodinkami NASA díky své extrémní odolnosti proti výkyvům teplot, magnetickému poli, vibracím a rovněž funkčnosti ve stavu beztíže. V roce 1969 se spolu s americkým astronautem Omega podívala na Měsíc, načež čtyřicet let nato poskytla své služby kosmonautům sovětským. Ale nesmíme zapomínat ani na Omegu-dobyvatelku oceánů. Hlubiny světových moří její hodinky navštívily již v roce 1937, když firma uvedla na trh voděodolnou edici pro potápěče pod názvem Speedmaster. Co činí z Omegy takový fenomén?
Podobně jako jiné luxusní hodinky jsou samozřejmě produkty firmy Omega jedinečné už jen svou existencí – z každé edice se vyrábí jen limitovaný počet kusů, přičemž každému jsou věnovány desítky hodin manuální práci zkušených řemeslníků. Už jen proto znamená vlastnictví hodinek Omega něco nadstandardního. Ani zdaleka si to nemůže dovolit každý. Od svého založení prošla tato značka velice dlouhou cestou. Dnes je jejím majoritním vlastníkem společnost Swatch group, která během posledních desetiletí spolykala většinu velkých švýcarských hodinářských jmen – mezi nimi značky známé i laikům, jako Rolex, Breitling, Tissot či Certina