Některé značky luxusních hodinek se během své bohaté historie již stačily dostat do povědomí široké veřejnosti, třebaže její zástupci ve většině případů mohou o takovém módním doplňku pouze snít. A nejinak je to v případě společnosti Longines s bezmála dvousetletou tradicí švýcarské řemeslné preciznosti hodinářského umění. Podívejme se společně na zajímavosti, které se s touto značkou pojí.
Firma Longines spatřila světlo světa již v roce 1827, zpočátku se však věnovala nejrůznější časoměrné technologii, jen ne náramkovým hodinkám. Ovšem jedním dechem je třeba dodat, že právě náramkové hodinky náležejí k této firmě jako máloco – stala se totiž jejich vůbec prvním systematickým výrobcem. (Do té doby byly v módě hodinky kapesní.)
Ale ještě před érou těch náramkových proslula firma Longines například okřídlenými přesýpacími hodinami, jejichž neodmyslitelný symbol dnes nalezneme v samotném logu. Díky svému vynálezu automatické časomíry Longines brzy figurovala na nejrůznějších sportovních akcích jakožto oficiální časoměřič. Převratný vynález pomohl Longinesu navštívit první obnovené olympijské hry v Londýně v roce 1896, stejně jako řadu následných zimních i letních olympijských her, než štafetu převzala jiná švýcarská značka, Omega.
Longines se vždy držela na špici, co se týče technologických inovací. Držela krok s vývojem v oblasti letecké navigace a stala nehrdým sponzorem Charlese Lindenberga, prvního člověka, který úspěšně letecky zdolal Atlantik bez mezipřistání. Stalo se tak v roce 1927 a hodinky z továrny Longines přitom Lindenbergovi pomáhaly v navigaci. Jiné prvenství přišlo ještě o desítky let dříve – hodinky Longines totiž spočívaly na zápěstí Ronalda Amundsena, člověka, který jako první na světě úspěšně zdolal jižní pól.
I v dalších letech si společnost Longines pravidelně nechává patentovat převratné novinky, které dnes používáme již zcela automaticky. Jde například o první quartzový elektrický strojek, vlastní samonatahovací hodinky nebo první LCD hodinkový displej z roku 1972. V osmdesátých letech Longines uzavřela smlouvu se stájí Ferrari a bylo jí možno pravidelně vidět při závodech Formule 1.